LANDSVERK M38 PANTSERWAGEN
een restauratieproject
INLEIDING PRODUCTIE GESCHIEDENIS TAAK & BEMANNING RESTAURATIE GEZOCHT FOTO'S 1938-40 FILMS LINKS GASTENBOEK E-MAIL


 

 Restauratie: het grote project (1)

 

16 augustus 2015


Deze zomer bezig met de missende beplating te fabriseren en plaatsen, de deuren ,de koplampen .En verder met de bedraading van de toren,en giet rubber voor de kijkglazen

 

     

 

 

 

6 april 2015


De laatste maanden een hoop kleine dingen gedaan, waaronder de motorkap geplaatst ,de lampbehuising,en 3 weken geleden de toren er op gehesen.

Plaatwerk voor de achterspatboarden gelaserd. Nu bezig met bedrading binnen en de bepantsering onder de neus.

Hier nog een paar filmpjes van het plaatsen van de toren  http://youtu.be/YUTYO3w2YGc 

                                                                                  https://youtu.be/oNXQD3znnqo

                                                                                  http://youtu.be/OzNB2G4f3fU

23 november 2014


Vandaag de neus terug geplaatst,verder ramen geplaatst en pakking voor de toren verlijmd. De maten meten voor de nieuw te maken spatborden.

  

Een paar filmpjes van het plaatsen van de toren 

 

22 augustus 2014


Na 3 maanden weer een update.

Diverse werkzaamheden zijn vericht.

dashbord dicht gemaakt,vloer geplaatst, elektra achter aangesloten,sleephaken gemaakt(nieuw) gat geboord voor achterlicht.

 

 

18 mei 2014


Vandaag eindelijk de carosserie terug geplaatst .

       fimpjes 1   http://youtu.be/kAN-f_tykAs  2    http://youtu.be/oL5whcMOJ1g  3   http://youtu.be/vfduZt1VIe8

 

 

 

18 april 2014


Na een lange tijd van stilte op de website,eindelijk weer voor uitgang. We hebben een hoop tegenslag gehad met het werkend krijgen van de nieuwe remmen.

Alle schoenen zijn nu met een rem professor op maat gedraaid.

      http://youtube.com/watch?v=d6lIsRZLEGg

31 maart 2013


Terugkomst van de carrosserie ,gestraald en in de zinkprimer gespoten.

3 maart 2013


Klik op de link voor het filmpje van de eerste testrit.     http://youtu.be/HI_EWcB8mLY

16 februari 2013


Een nieuw koppeling pedaal gemaakt dor frezen op de draaibank. De vergrendeling knoppen voor de motorkap.

Een slecht stuk uit de koepel draaicirkel vernieuwd. De carrosserie kaal gestript om te laten stralen. De replica instructie platen zijn gearriveerd.

 

7 oktober 2012


De achter opbouw is gereed ,met een hoop las en slijpwerk. de carrosserie is nu binnen gestald om droog en warm verder te gaan.

De spatborden zijn ook verwijderd om ruimte te maken om te werken.

 

12 augustus 2012


Verder gegaan met de verandering van de voor mitrailleur positie . De achterdak opbouw en mitrailleur huis krijgen vorm

   

26 mei 2012


De motor loopt nu goed,na wat tegenslag. Dus dit gedeelte is nu zo goed als klaar. we zijn nu klaar met het op maat draaien van de mitrailleur coax . Nu blijkt dat de voorste mitrailleur opstelling vermaakt moet worden naar de Nederlandse uitvoering.

Dit houd in dat we dit gedeelte dus nieuw gaan maken,en dus is de snijbrander gebruikt. Tegelijk ook het achterdeel eruit gehaald voor het nieuwe achterdek met prisma koepel. Het meeste nieuwe plaatwerk is al op maat gemaakt.

 

6 februari 2012


De Versnellingsbak en motor zijn terug geplaatst.

 

18 januari 2012


de versnellingsbak is weer in elkaar gezet.

 

 

8 januari 2012


Na geduldig afwachten toch een mooi nieuw product terug gekregen,met dank aan een goede kennis.

de nieuw gemaakte tandwielen voor de versnellingbak zijn klaar. Tevens is het tweede hitte schild klaar en gemonteerd, en 2 richting aanwijzers .

Ook is het eerste proefmodel van het houten stuurwiel gereed.

   

 

25 november


Reparatie van de koplamp behuizing, gestraalde en geprimerde deuren. De oude en nieuwe bekabeling voor de binnenkant en achterzijde.

Vernieuwen van het hitteschild voor de uitlaat pot. Het reinigen en verven van het mitrailleur coax huis

   

 

 1 mei


Vernieuwen van de gereedschapkist met hitte schild + de accu bakken

 

 29 augustus


Het dichtmaken van de benzinetank en terug geplaatst

 

 26 juli


De radiator is terug met een nieuw binnenblok en invoer buizen

 

 2 juli


Restauratie van de brandstof tank en radiator

 

 17 april


Het chassis is voor de tentoonstelling in het crashmuseum 40-45 naar Rijsenhout vervoerd.

 

 31 maart


We zijn aardig gevorderd met het dashboard, een hele uitzoekerij en doormeterij Ook de nieuwe bescherm buizen zijn in het chassis geplaatst.

 

 17 februari


De vorderingen van het bedrading systeem.

 

                                                               

                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Volgende >