INLEIDING | PRODUCTIE | GESCHIEDENIS | TAAK & BEMANNING | RESTAURATIE | GEZOCHT | FOTO'S 1938-40 | FILMS | LINKS | GASTENBOEK |
Restauratie: het grote project (1) |
16 augustus 2015 Deze zomer bezig met de missende beplating te fabriseren en plaatsen, de deuren ,de koplampen .En verder met de bedraading van de toren,en giet rubber voor de kijkglazen
6 april 2015 De laatste maanden een hoop kleine dingen gedaan, waaronder de motorkap geplaatst ,de lampbehuising,en 3 weken geleden de toren er op gehesen. Plaatwerk voor de achterspatboarden gelaserd. Nu bezig met bedrading binnen en de bepantsering onder de neus. Hier nog een paar filmpjes van het plaatsen van de toren http://youtu.be/YUTYO3w2YGc 23 november 2014 Vandaag de neus terug geplaatst,verder ramen geplaatst en pakking voor de toren verlijmd. De maten meten voor de nieuw te maken spatborden. Een paar filmpjes van het plaatsen van de toren
22 augustus 2014 Na 3 maanden weer een update. Diverse werkzaamheden zijn vericht. dashbord dicht gemaakt,vloer geplaatst, elektra achter aangesloten,sleephaken gemaakt(nieuw) gat geboord voor achterlicht.
18 mei 2014 Vandaag eindelijk de carosserie terug geplaatst . fimpjes 1 http://youtu.be/kAN-f_tykAs 2 http://youtu.be/oL5whcMOJ1g 3 http://youtu.be/vfduZt1VIe8
18 april 2014 Na een lange tijd van stilte op de website,eindelijk weer voor uitgang. We hebben een hoop tegenslag gehad met het werkend krijgen van de nieuwe remmen. Alle schoenen zijn nu met een rem professor op maat gedraaid. http://youtube.com/watch?v=d6lIsRZLEGg 31 maart 2013 Terugkomst van de carrosserie ,gestraald en in de zinkprimer gespoten. 3 maart 2013 Klik op de link voor het filmpje van de eerste testrit. http://youtu.be/HI_EWcB8mLY 16 februari 2013 Een nieuw koppeling pedaal gemaakt dor frezen op de draaibank. De vergrendeling knoppen voor de motorkap. Een slecht stuk uit de koepel draaicirkel vernieuwd. De carrosserie kaal gestript om te laten stralen. De replica instructie platen zijn gearriveerd. 7 oktober 2012 De achter opbouw is gereed ,met een hoop las en slijpwerk. de carrosserie is nu binnen gestald om droog en warm verder te gaan. De spatborden zijn ook verwijderd om ruimte te maken om te werken. 12 augustus 2012 Verder gegaan met de verandering van de voor mitrailleur positie . De achterdak opbouw en mitrailleur huis krijgen vorm 26 mei 2012 De motor loopt nu goed,na wat tegenslag. Dus dit gedeelte is nu zo goed als klaar. we zijn nu klaar met het op maat draaien van de mitrailleur coax . Nu blijkt dat de voorste mitrailleur opstelling vermaakt moet worden naar de Nederlandse uitvoering. Dit houd in dat we dit gedeelte dus nieuw gaan maken,en dus is de snijbrander gebruikt. Tegelijk ook het achterdeel eruit gehaald voor het nieuwe achterdek met prisma koepel. Het meeste nieuwe plaatwerk is al op maat gemaakt. 6 februari 2012 De Versnellingsbak en motor zijn terug geplaatst. 18 januari 2012 de versnellingsbak is weer in elkaar gezet. 8 januari 2012 Na geduldig afwachten toch een mooi nieuw product terug gekregen,met dank aan een goede kennis. de nieuw gemaakte tandwielen voor de versnellingbak zijn klaar. Tevens is het tweede hitte schild klaar en gemonteerd, en 2 richting aanwijzers . Ook is het eerste proefmodel van het houten stuurwiel gereed. 25 november Reparatie van de koplamp behuizing, gestraalde en geprimerde deuren. De oude en nieuwe bekabeling voor de binnenkant en achterzijde. Vernieuwen van het hitteschild voor de uitlaat pot. Het reinigen en verven van het mitrailleur coax huis 1 mei Vernieuwen van de gereedschapkist met hitte schild + de accu bakken 29 augustus Het dichtmaken van de benzinetank en terug geplaatst 26 juli De radiator is terug met een nieuw binnenblok en invoer buizen 2 juli Restauratie van de brandstof tank en radiator 17 april Het chassis is voor de tentoonstelling in het crashmuseum 40-45 naar Rijsenhout vervoerd. 31 maart We zijn aardig gevorderd met het dashboard, een hele uitzoekerij en doormeterij Ook de nieuwe bescherm buizen zijn in het chassis geplaatst. |